USB3.0 Camera
De Mercury USB3.0 camera serie is een industriële vision camera, met een USB3.0 interface. USB3.0 is de geschikte interface voor hoge resolutie en high speed camera’s. Daarnaast is deze interface zeer geschikt voor embedded platformen zoals de Raspberry Pi 3 en NVIDIA Jetson TX1, TX2 en Tegra TK1.
Deze camera serie is interessant voor u, als uw toepassing binnen de volgende randvoorwaarden valt:
- Industriële camera
- Max 4.5 meter kabellengte
- Slechts een kabel voor aansluiten camera
- Breed portfolio van sensoren
- Max 20 megapixel @ 19FPS
- Max 860FPS @ 0,3 megapixel
- Afmetingen 29x29x29mm
- Geschikt voor embedded platformen ARM V7 & ARM V8
- Optioneel hardware triggering
Meer details kunt u vinden
in de handleiding.
Garantie en productlevenscyclus
Daheng Imaging produceert jaarlijks meer dan 100.000 industriële camera's volgens de hoogste kwaliteitsnormen. De industriële camera's zijn gecertificeerd door TÜV Rheinland en hebben 3 jaar garantie. Na marktintroductie is elk cameramodel minimaal 7 jaar beschikbaar. De meeste camera's hebben zelfs een veel langere productlevenscyclus. Raadpleeg
dit artikel voor meer informatie over ons productlevenscyclus management.
Kleur Camera
Een kleurencamera maakt gebruik van een Bayer patroon voor het genereren van een kleur beeld. De RGB waarde van elke pixel wordt berekend door de waarde van de pixel te nemen, gecombineerd met de waardes van de naburige pixels. Het gevolg is dat de beelden minder scherp zijn dan die van een monochroom camera.
Door de RGB filter op de pixels, ontvangt elke pixel, uitgaande van wit licht, gemiddeld 66% minder fotonen dan een pixel van een monochroom camera. Hierdoor is een kleurencamera minder lichtgevoelig dan een monochroom camera. Om dit te compenseren zijn de volgende opties mogelijk:
- Toename licht
- Toename versterking
- Toename sluitertijd
- Selecteer een meer licht gevoelige sensor
- Selecteer een meer licht gevoelige lens
Zonder I/O
De meeste applicaties vereisen geen I/O. In applicaties waar een software trigger of continue beeldinname nodig is, is er geen extra I/O vereist. De USB poort van de PC levert zowel stroom als datacommunicatie naar de camera. Bij het niet implementeren van een I/O connector worden zowel de materiaalkosten als ontwikkeltijd gereduceerd. Het resultaat is dat de L –versie camera’s goedkoper zijn dan de standaard USB camera’s.